Arbejdsmiljø - bag om kurset

Tag knoglen og spar tid og ærgrelse!

Tag knoglen og spar tid og ærgrelse!

At tale sammen i telefonen løser en konflikt hurtigere end ved at maile frem og tilbage. Du har sikkert oplevet, at en kunde eller en kollega giver udtryk for utilfredshed i en mail.Og du kender sikkert også følelsen af, at skriveren har misforstået noget, ikke ser...

læs mere
Ret ryggen, virk overbevisende!

Ret ryggen, virk overbevisende!

Hvordan står du overbevisende frem med dine faglige kompetencer? Andrea er til jobsamtale. Hun søger en lederstilling på Karkirurgisk Afdeling på Rigshospitalet. Hun bliver bedt om at komme med nogle eksempler på konfliktløsning fra sin tidligere arbejdsplads. Andrea...

læs mere
Sæt dig ordentligt ned!

Sæt dig ordentligt ned!

Du skal træffe langtrækkende beslutninger, forhandle entrepriser eller føre lønforhandlinger. Hver gang du giver din mening påvirker det mange menneskers arbejdsvilkår. Det skal gøres med ro og grundige overvejelser. En ilter diskussion til et møde om næste træk kan...

læs mere
Tjek jeres telefonsvarer!

Tjek jeres telefonsvarer!

Tjek jeres telefonsvarer, især nu efter ferien er der igen mange telefonsvarere, der forkert oplyser at man er på ferie. Ikke at det gør så meget, fordi de bliver aflyttet, og dem der har ringet skal nok få den kontakt de efterlyste. Men det virker alligevel lidt...

læs mere
Lyt til smerten!

Lyt til smerten!

Lad kunden først komme af med sine frustrationer. Carina er bookingassistent i et feriecenter og har hver dag en eller flere telefonsamtaler med kunder der klager over priserne. Nogle kunder er endda meget vrede, når de ringer. Kunden: ”I kan da for helvede ikke være...

læs mere
Træk vejret!

Træk vejret!

Forsvarets specialstyrkernes tip mod overophedning. Træk vejret! Vi siger det til andre, når de er oppe i det røde felt.Men vi kan også selv gøre det, fx i konfliktfyldte samtaler, hvor adrenalinen begynder at pumpe rundt i kroppen. Forsvarets specialstyrker bruger...

læs mere
Lad være med at love for meget.

Lad være med at love for meget.

Kunderne elsker det, når du leverer mere end du lover. Charlotte besøger sin bilforhandler.Det er onsdag efter arbejde. I dag skal rutekortet i gps´en i hendes nye bil opdateres, og det glæder hun sig til. Sidst hun skulle med hurtigfærgen fra Sjællands Odde blev den...

læs mere

5 af 5

Skriv mig op til Tips til God Kommunikation

Tips... indeholder korte, praktiske tips til din daglige kommunikation på arbejde. Tips... udkommer 4x om året.

Tak, du er nu tilmeldt Tips til God Kommunikation.