Blog og Tips til God Kommunikation

Narrativ konflikthåndtering

Narrativ konflikthåndtering

Konflikter suger opmærksomhed
Vores følelser indskrænker vores syn på konteksten og det er i mange tilfælde en ulempe. Intuitivt fokuserer på det der går galt og vi glemmer det der går godt, det som fungerer, det som i mange tilfælde er det væsentlige i den relation vi prøver at redde.

læs mere
At forberede et godt oplæg

At forberede et godt oplæg

Et oplæg er ikke bare et oplæg

At forberede et oplæg kan sætte tanker i gang om hvad præcist dit formål er med oplægget. Ofte vil første tanke være at du skal formidle et budskab. Men du kan overveje om der ikke er andre formål der kunne være vigtigere.

læs mere
Tavshedskulturen i Folkekirken

Tavshedskulturen i Folkekirken

Bryde tavsheden

Præsternes hensigtserklæring for et bedre arbejdsmiljø er et godt eksempel på hvordan en organisation får en chance for at forbedre sig, ved at tavshedskulturen bliver brudt.

Hensigtserklæringen skaber en kontekst hvor det bliver legitimt at tale om det der er svært.

læs mere
Ansigt til ansigt virker bedst

Ansigt til ansigt virker bedst

At flytte mennesker
Selvom mange virksomheder i stort stil nyder fordelene ved onlinemøder, står det klart som aldrig før at det levende møde, ansigt til ansigt, egner sig bedst til at flytte mennesker.
At flytte mennesker betyder i denne sammenhæng at påvirker mennesker i den måde de løser opgaver, hvordan de forholder sig til aftaler og regler og i deres motivation.

læs mere
At afbryde din leder

At afbryde din leder

Til personalemøder er der en uskreven regel at du ikke afbryder din leder, når den er i gang med at tale, og der er der sikker gode grunde til. Men, det kan gavne dynamikken i mødet at gøre det alligevel, så længe de fleste der er til stede opfatter det som en relevant tilføjelse, kommentar eller justering, du kommer med.

læs mere
God morgen!

God morgen!

Ny medarbejder om bord.
Onboarding er et af de meget brugte ord for tiden, hvor nye medarbejdere bliver budt velkommen.

Oplæring
Den velkomst skal følges op af en oplæring. I en del virksomheder kniber det desværre med den strukturerede oplæring…

læs mere

1 af 5