Kropssprog

Kropssprog – kursus for medarbejdere og ledere

Hos Caseplay lærer du at bruge dit kropssprog som en bevidst del af din kommunikation.

Står du i en situation hvor du som ekspedient skal takle en ubehagelig konfrontation med en utilfreds kunde? Eller skal du som leder kunne reagere hensigtsmæssigt, hvis din medarbejder bryder ud i gråd midt i en irettesættende samtale? Eller skal du som leder varsle afskedigelser for dine medarbejdere i et stormøde? Så kan Caseplay hjælpe dig til en god og passende kommunikation.

Din kommunikationsform er medbestemmende for de gode resultater på arbejdspladsen. Dit kropssprog har betydning for om du virker tillidsvækkende og om du har den ønskede kontakt med dine medarbejdere og kollegaer. Gennem kurser, workshops og foredrag med Caseplay, har du mulighed for at lære at mestre dit kropssprog som kommunikationsform og dygtiggøre dig, både som medarbejder og som leder.

Ønsker du at positionere dig selv som en tillidsfuld leder eller ønsker du som medarbejder at der lyttes bedre til det du siger, er det oplagt at kigge på dit brug af kropssprog. Du har højst sandsynligt oplevet at dit kropssprog afhænger af konteksten du befinder dig i, om det er i arbejdssammenhænge eller i privat kontekst. Ofte former dit kropssprog sig efter din mentale tilstand. De fleste mennesker tænker ikke over det, og tilpasser deres kropssprog ubevidst i reaktion på det de møder omkring sig. Men dit kropssprog kan give dig en langt bedre kontrol med det du møder omkring dig. Det sker når du bliver mere bevidste om hvordan du bliver påvirket af andres kropssprog, og når du har flere værktøjer til at forme dit udtryk alt efter hvad der virker mest hensigtsmæssigt. Det kommer altid an på hvad du ønsker at opnå i den gældende situation. Bruger du dit kropssprog målrettet og hensigtsmæssigt hjælper du dig selv og andre til et godt arbejdsmiljø og en bedre præstation.

Typiske emner vi kommer igennem i et kursus om kropssprog:

  • Generel introduktion i kropssprogets verden, analyse fra media
  • Fysiske øvelser hvor du lærer kropssprogets muligheder at kende.
  • Øvelser der skaber bevidsthed om kropssprogets sociale natur.
  • Øvelser i at aflæse kropssprog.
  • Teori om kropssprogets indlæring.
  • Lær din krop at kommunikere det du vil have andre til at forstå.
Kropssprog

Lær at bruge dit kropssprog hensigtsmæssigt som leder

Du vil på kurset lære, hvordan du bruger dit kropssprog bevidst og i forhold til relationen til de mennesker du står i kontakt til. Står du fx som leder og skal overlevere en opgave til en kollega, skal du kunne sikre dig, at opgaven er forstået korrekt. Hos Caseplay lærer du hvordan du med kropssprog skaber en konstruktiv kommunikation og dermed undgår de fleste misforståelser.

Dit udbytte af kurset for ledere vil være evnen til at:

  • Skabe bedre resultater på arbejdspladsen
  • Styrke dit arbejdsmiljø
  • Blive en selvsikker leder
  • Skabe tillid mellem personale
  • Styrke dit eget brand og personlighed
  • Styrke din gennemslagskraft
  • Styrke din troværdighed

Bliv klædt på som frontmedarbejder

Vi klæder dig på som frontmedarbejder ved hjælp af eksempler fra din arbejdsplads.

Vi arbejder med konkrete situationer hvor dit kropssprog kan gøre en forskel. Du og dine kollegaer bliver hjulpet til en fælles forståelse for hvilken oplevelse jeres kunder  skal have når de har kontakt med jer. I lærer ved at se hinanden håndtere forskellige situationer, og vi arbejder med hvordan kunderne kan få en rigtig god oplevelse med jer, selvom de måske til at starte er kommet ind i butikken med en klage. Vi igangsætter den praktiske træning med korte teoretiske oplæg der giver en dybere forståelse for hvordan kropssprog påvirker de menneskelige relationer og hvad det betyder at anvende bevidst kropssprog.

Dit udbytte af kurset for frontmedarbejdere vil være evnen til at:

  • Møde kunden i øjenhøjde
  • Vise empati for en kunde der klager
  • Bruge kropssprog til at skabe et godt arbejdsmiljø
  • Skabe tillid blandt dine kollegaer
  • Blive selvsikker i dit arbejde

Undervisningsform

Det er nemt at engagere sig på et kursus med Caseplay, hvor oplevelse er det centrale ord. Der bydes på en underholdende måde at formidle teori på, under øvelserne er der rigelig med næring til AHA oplevelser, og du kommer til at opdage nye sider af dig selv, helt ufrivilligt.

Underviseren er Joost Alexander

Varighed
Kurset kan tilrettelægges efter behov, max 3,5 time.

Antal deltagere
20 personer

Rasmus Onslev Kremmer

Det var en fornøjelse at opleve Joost! Han var velforberedt og engageret, og det var tydeligt at lederne var glad for at blive inddraget i form af øvelser og kunne tage imod hans gode råd om, hvordan de kan bruge deres kropssprog i deres lederjob

Rasmus Onslev KremmerJournalistKommunernes Landsforening

Læs også vores indlæg om kropssprog

kropssprog joost

Et inspirerende team

Caseplays team består af række erfarne skuespillere og kursusledere, som er trænet i at opføre realistisk skuespil af scenarier, hvor du lærer at bruge din teoretiske viden og omsætte den til praksis.

Joost Alexander har lang erfaring med at afholde kurser omhandlende konflikthåndtering og kropssprog og har siden 2002 løst opgaver for erhvervslivet.

Caseplay’s team giver dig gennem skræddersyede kurser know-how om kropssprogets teknik som kommunikationsværktøj og dygtiggør dig til en succesfuld leder eller medarbejder.

Se vores andre kurser

Præsentationsteknik
Konflikthåndtering
Den vanskelige samtale

Hos Caseplay er vi et team af uddannede skuespillere og processkonsulenter, der er i stand til at formidle og lære fra os, når det gælder effektiv præsentationsteknik.

Obama-kursus-495-240