Reager mens den er varm

 

Se på disse eksempler og vurder om du oplever lignende situationer:

  • En kollega virker uinteresseret under et teammøde, og det irriterer dig
  • Du kan ikke finde en bestemt mail, fordi emnefeltet ikke oplyser det du leder efter
  • Du oplever at en af dine medarbejdere for ofte er optaget af at se på sin telefon, selvom det ikke har noget med hans/hendes arbejdsopgaver at gøre

Når du lægger mærke til at noget ikke fungerer optimalt, er det bedst at tage hånd om det med det samme.

  • Spørg din kollega om han keder sig, og hvad I kan gøre ved det.
  • Foreslå i dit team at vigtige emner bliver nævnt i emnefeltet af den pågældende mail.
  • Drøft med din medarbejder hvilken adfærd garanterer den bedste og hurtigste opgaveløsning.

For mange mennesker lever med følelsen af at ting hober sig op og at de står i det til knæene.

Det påvirker ofte kommunikationen på en negativ måde.

De fleste bliver i godt humør af at ”rydde op” i det der generer dem, og det smitter af på kommunikationen. Dine kolleger vil simpelthen opleve dig mere glad.

Emnet kom op i et Caseplay kursus for ledere: ”Når ledelse er kommunikation”. /af Joost Alexander

Se på vores kurser i konflikthåndtering>>