Når folk har oplevet en rock- eller popkoncert, siger de ofte ”Hun har sådan nogle gode tekster”. Ikke at de kan huske teksterne, men de er bleven berørt under koncerten, og det kan de huske. Folk siger det gerne når koncerten var en fed oplevelse. Hvis koncerten var kedelig, bliver der ikke talt mere om den, selvom teksterne måske havde været gode. Musikken skal være god. Vi kan blive berørt af en banal tekst, når bare den bliver sunget godt. Men, omvendt, når en god tekst bliver spillet med en dårlig melodi eller en forkert stemme, så bliver den aldrig til en god sang. Vi husker den ikke og vil ikke høre på den. Og sådan er det også med budskaber, opgaver og kommunikationen på arbejdspladsen. En spændende opgave dårligt formidlet skaber ikke meget motivation. Til gengæld kan et dårligt årsregnskab formidles på en måde som skaber fremdrift og motivation. En glad, nærværende og smilende kok kan få maden i kantinen til at smage af mere. En inspirerende leder, og et behageligt arbejdsmiljø kan få medarbejdere til at køre længere på literen. I Caseplay arbejder vi med HVORDAN budskaber og opgaver bliver formidlet, så der skabes gode ”melodier”. Det er sjovt og motiverende, både for dem der skal formidle og for dem der skal høre på det. /af Joost Alexander
Tal som en god sang
