Er du den nye?

af | okt 6, 2021 | Arbejdsmiljø

At starte som ny medarbejder på en arbejdsplads, er en stor chance til at danne relationer helt fra bunden. 

 

Du er velkommen

Mange arbejdspladser oplever lige nu at der ansættes nye medarbejdere, og de er meget velkommen i denne tid, hvor der mangler arbejdskraft. Det er for både arbejdspladsen og for den nyansatte en chance for at justere arbejdsmiljøet til det bedste.

 

Sig til, hvad du mangler

Som nyansat behøver du ikke være så bange for at træde forkert, og meddele dine ønsker for at kunne fungere optimalt. Det kan være alt fra den stol du får, den støjskærm man mangler, til den måde dagsordenen på tavlemødet bliver brugt.

For arbejdspladsen er dette det rigtige øjeblik til at se de skæve rutiner i øjne, og bruge den nye situation som løftestang til at rette op.

 

Du er gæsten, lidt endnu…

Den nyansatte medarbejder eller leder kan være det aktiv der giver arbejdsmiljøet et løft, fordi alle er interesseret i at skabe et godt samarbejde. Ligesom når der holdes fest, og himmel og jord bliver støvet af, så gæsterne kan have det godt.

 

Grib chancen!

Når du er nyansat, kan du prøve at spejle dit indtryk af dine nye kollegaer, i de relationer du havde på sidste arbejdsplads. Det kan være du får lyst til at skabe lidt anderledes relationer og skabe et anderledes indtryk af dig denne gang. Grib chancen, det er nu, dørene står på klem!

Skriv mig op til Tips til God Kommunikation

Tips... indeholder korte, praktiske tips til din daglige kommunikation på arbejde. Tips... udkommer 4x om året.

Praesentation-oejenkontakt-ny

Tak, du er nu tilmeldt Tips til God Kommunikation.