Blog og tips - side 3

Slap godt af
De fleste konflikter opstår på grund af spændinger. Man kan være irritabel, i dårligt humør, være utilfreds eller have for travlt, og så skal der ikke meget til, at samtalen med en klagende kunde eller en uenighed med en kollega pludseligt ryger over i en negativ...

Why Jumping to Conclusions?
At hoppe til en konklusion er samtalens død. Ikke fordi samtalen slutter når en af parterne springer frem til en konklusion, men fordi det ofte forvandler samtalen til en kamp om hvem der har den hurtigste indsigt, hvem der er klogest, hvem der ”vinder” samtalen....

Hjælp hinanden hos frisøren, massøren mfl.
De liberale erhverv, frisører, massører, neglestudios, tatovører mfl. må kun tillade kunder i deres butikker der kan fremvise et vaccinationsbevis eller en aktuel negativ coronatest. Men det kan opleves som grænseoverskridende at skulle håndhæve disse krav. Især...

Skab arbejdsglæde for andre og dig selv
Når du gør andre glade, får du noget tilbage, som virker som en af de bedste mediciner mod lavt selvværd, dårligt humør eller en dårlig dag. At gøre andre glade, flytter dit fokus væk fra dig selv, og åbner op for andres smil. Det er i mange tilfælde selvoptagethed...

Reagér på passiv aggressiv adfærd
Passiv aggressiv kommunikation skader dit selvværd Det gør en stor forskel, om din leder fortæller dig, at du har løst en opgave forkert, eller om han eller hun nedgører dig af samme grund.Din leder nedgører dig, når du skal føle dig skyldig i ikke at tilfredsstille...

Effekter af dominante diskurser på arbejdspladser
Dominante diskursen skaber kulturen på arbejdspladsen. Hvordan lyder en håndværker? Hvordan lyder en sælger? Hvordan lyder en turistguide? Hvis man hører på kommunikationen i forskellige faglige brancher, skulle man næsten tro, at der er en kobling mellem fagligheden...

Djævelen i konflikten
Djævelen er i detaljen. Ordsproget peger på, at generelle sandheder møder deres skæbne i virkelighedens uforudsigelige finurligheder. Det gælder i høj grad for generelle råd og teknikker til konflikthåndtering. 2 af de faktorer der spænder ben for anvendelse af...

Brug af digitale baggrunde i online møder
Brug af digitale baggrunde, blurr, firmalogo, Hawai beach mfl., medfører unødvendige forstyrrelser i online møder, i det ansigterne ofte forvrænges, som jeg oplever det. Så længe den der agerer på skærmen holder ansigtet lige frem mod kameraet, er det til at leve...

Styrk fællesskabet hjem fra
5 Tips til onlinemøder, der nærer fællesskabet og styrker den enkeltes motivation i hjemmearbejdet. Inden mødet starter kan du tjekke på skærmen, hvordan du virker åben og deltagende og om dit ansigt er godt belyst. Det er bestemt en fordel for de andre, når du...
3 af 5