Blog og tips - side 4

Tag det roligt i konflikter

Tag det roligt i konflikter

Egentlig har du mest lyst til at give efter for din frustration og fortælle din kollega, at hun er mega irriterende, når hun igen kommer for sent til mødet og med det sødeste smil siger “undskyld”, mens hun sætter sig. Men du gør det ikke, du behersker dig, fordi du...

læs mere
Sprog og forskelsbehandling

Sprog og forskelsbehandling

Hverdagssproget lægger os ofte ord i munden der beskriver mennesker som kategorier. Bøsser, ansatte, vores rengøring, politiet, politikere, hjemløse, muslimer, afroamerikanere, børn, kvinder, mænd mm. Disse sproglige kategorier medfører forskelsbehandling. Des mindre...

læs mere
Kvalitetskommunikation

Kvalitetskommunikation

En af de store gevinster vi tager med fra Corona-krisen er, at vi er bleven gjort opmærksom på hvor meget kommunikation betyder for vores velvære. At skulle kommunikere via online-værktøjer har vist mange hvad der vindes ved det, men også hvad der mangler når ikke vi...

læs mere
Kropssprog og læring

Kropssprog og læring

Kropssprog der udtrykker at du er ligeglad  Her til skolestarten efter Juleferien vil jeg gerne skrive om noget lærere kan bruge til, eller genkende fra deres kommunikation med elever der med deres kropssprog giver indtrykket af at de er ”ligeglade”. Lærere kan hjælpe...

læs mere
Dobbeltlytning i konflikter

Dobbeltlytning i konflikter

Caseplay beskæftiger sig hovedsageligt med, hvordan den personlige kommunikation påvirker den faglige kommunikation på arbejdspladser. De fleste kender vel til intensiteten i samtaler om prioritering af opgaver, og at det har stor betydning for arbejdsmiljøet, i...

læs mere

4 af 5