Arbejdsmiljø - bag om kurset

Tal som en god sang

Tal som en god sang

Når folk har oplevet en rock- eller popkoncert, siger de ofte ”Hun har sådan nogle gode tekster”. Ikke at de kan huske teksterne, men de er bleven berørt under koncerten, og det kan de  huske. Folk siger det gerne når koncerten var en fed oplevelse. Hvis koncerten var...

læs mere
Kropssprog styrer hjernen

Kropssprog styrer hjernen

Deltagere på et Caseplay kursus arbejder med kroppen. Ja, vi får varmen! Siden 2013 indgår der undervisning i at mærke kroppen, som en del af arbejdet med kropssprog i vores kurser. Deltagerne guides igennem en række øvelser der har til formål at mærke, aktivere og...

læs mere
Djævlen i detaljen

Djævlen i detaljen

I Caseplay udvikler vi kurser i konflikthåndtering, fx for DSB, som er tilpasset til præcis den gruppe mennesker der kommer på kursus. Og det skal forstås bogstaveligt. Vi interviewer en fokusgruppe eller deres direkte ledere, hvor de fortæller om situationer fra...

læs mere
Vis dig som et menneske

Vis dig som et menneske

Dorthe er leder for 4 daginstitutioner. Hun kan godt fornemme, at pædagogerne synes det er svært, at de ser hende så lidt. Dorthe er selv ked af at hun ikke kan se dem oftere. Til morgenmøder siger Dorthe klart og tydeligt, at pædagogerne altid kan ringe til hende når...

læs mere
Tag knoglen og spar tid og ærgrelse!

Tag knoglen og spar tid og ærgrelse!

At tale sammen i telefonen løser en konflikt hurtigere end ved at maile frem og tilbage. Du har sikkert oplevet, at en kunde eller en kollega giver udtryk for utilfredshed i en mail.Og du kender sikkert også følelsen af, at skriveren har misforstået noget, ikke ser...

læs mere
Ret ryggen, virk overbevisende!

Ret ryggen, virk overbevisende!

Hvordan står du overbevisende frem med dine faglige kompetencer? Andrea er til jobsamtale. Hun søger en lederstilling på Karkirurgisk Afdeling på Rigshospitalet. Hun bliver bedt om at komme med nogle eksempler på konfliktløsning fra sin tidligere arbejdsplads. Andrea...

læs mere
Sæt dig ordentligt ned!

Sæt dig ordentligt ned!

Du skal træffe langtrækkende beslutninger, forhandle entrepriser eller føre lønforhandlinger. Hver gang du giver din mening påvirker det mange menneskers arbejdsvilkår. Det skal gøres med ro og grundige overvejelser. En ilter diskussion til et møde om næste træk kan...

læs mere
Tjek jeres telefonsvarer!

Tjek jeres telefonsvarer!

Tjek jeres telefonsvarer, især nu efter ferien er der igen mange telefonsvarere, der forkert oplyser at man er på ferie. Ikke at det gør så meget, fordi de bliver aflyttet, og dem der har ringet skal nok få den kontakt de efterlyste. Men det virker alligevel lidt...

læs mere

4 af 5

Skriv mig op til Tips til God Kommunikation

Tips... indeholder korte, praktiske tips til din daglige kommunikation på arbejde. Tips... udkommer 4x om året.

Tak, du er nu tilmeldt Tips til God Kommunikation.